Regnbågsjakten

Vad jag har förstått så försvinner regnbågarna och fortuna festivalen idag. Enligt Star Stable show får vi två nya fullblod och en ny islandshäst i helt nya färger, men vi får inte veta något om ifall det blir påskfirande eller inte? Återstår att se. Edit - jodå! Påskfirandet är igång! :D
 
Hur som helst. Regnbågarna. Till en början var det en hel del problem med att servern (airstar) var överbelastad. Jag tror inte att någon blev förvånad, men det försvårade en hel del för många. Chatterna laggade och servern kastade ut alla flera gånger i timmen. Att alla ville samlas på samma ställe för att undersöka regnbågarna blev helt enkelt för mycket. Men jag är inte den som gillar att klaga, även om det var förargligt. 
 
När hetsen lagt sig så var regnbågarna faktiskt ett väldigt trevligt litet event tycker jag! Det var himla kul att springa runt och leta guld, och jag tycker att outfiten man kunde samla ihop var väldigt fin. Särskilt jämfört med många andra högtidsoutfiter vi sett ;) Att man dessutom fick så himla mycket hö och godsaker till hästarna klagar jag inte på, då jag försöker att undvika stallhjälpen så gott det går numera. För varje gång man lämnade in regnbågsguld fick man också 50js, vilket blev en hel del när man lämnat in några högar! 
 
Så kort och gott, en väldigt mysig nyhet i spelet. En roligt minigame som inte alls var särskilt svårt eller tidskrävande, och som gav mycket tillbaka! Jag hoppas verkligen att regnbågarna blir en årlig tradition. 
 
 
Kommentarer

Lämna din kommentar här

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback