Hästar som jag sålt

Som jag nämnde i ett tidigare inlägg, så råder det väldigt blandade meningar runt det här att sälja hästar i sso, nu när hästön finns. Det argumenteras med att det är onödigt och slöseri med star coins. Absolut är det så! Det säger jag inte emot. Men jag tillhör ändå den där skaran som gärna inte har hästar på hästön om jag vet att chansen är minimal att jag plockar hem dem därifrån. Så därför har jag sålt en del hästar under mina år på sso. Några sålde jag redan innan hästön kom, pga platsbrist, men de hästarna har jag köpt igen. Sam och Snusan är två som jag sålt en gång men köpt tillbaka. 
 
Dessa hästar är hästar jag sålt, men som jag inte köpt tillbaka eller har planer på att göra heller, då jag tycker att de mest gick och skräpade på hästön. 
 
Den här hästen har jag faktiskt köpt flera gånger... Haha. Jag älskar färgen och jag vet att många rynkar på näsan och säger "usch nej", men jo. Jag tycker den är riktigt fin! Jag har ägt den 2 gånger tror jag, men sålt den efter ett tag då jag inte kan övertala mig om att det är en "Frida-häst". 
 
 
 
Jag har alltså ägt och sålt alla dessa 10 hästarna, alla av olika anledningar. Det roliga är att det ändå finns massor att berätta om allihop, då jag fortfarande minns dem väl. Men det får bli en annan gång! 
 
Har du sålt en häst i sso? Tycker du att det är onödigt då hästön finns, eller är du som jag och inte vill ha hästar som dammar bort "bara för att"? 
 
Kommentarer
♠ Cecilia Gladefield ♠
2016-03-24 @ 12:46:44
URL: http://jorvikhantverkaren.blogg.se

Gör som du. Om jag inte "klickar" eller inte har tid för någon häst så säljer jag den. Får så dåligt samvete annars om den får stå o ruttna på hästön xD Som max så vill jag även bara ha runt tio hästar. Mår bäst när alla hästarna är hemma ;D hehe
Ska bli intressant att se hur hemstalluppdatetingen blir. Hoppas stallen blir större då ^^

Svar: Håller helt med! Jag har ju tyvärr inte plats för alla mina hästar hemma, men jag hoppas att de ökar på rejält med boxplats i de nya stallen :D
♠ Frida Silverfield ♠

♠ Esmeralda Silverforce ♠
2016-03-25 @ 14:41:42
URL: http://monokerus.se/

Jag har faktiskt aldrig sålt en häst! Istället ruttnar de bort på Jorviks version av Azkaban...

Svar: Haha, det var en bra jämförelse.
♠ Frida Silverfield ♠


Lämna din kommentar här

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback