Min klubbsituation

Innan jul så blev vi i Platinum Feathers varslade om att klubbens framtid var en aning osäker. Klubben är avsedd för spelare över 18 år, och även om vi alla älskar spelet, så har vi alla ett liv bortanför datorskärmen också. Vad som nu blivit är att klubben i princip har lagts ner. Klubbens ägare, Tove och Lina Swordstone, har helt enkelt valt att lägga mer tid på sitt riktiga liv och sina intressen i den fysiska världen, vilket vi alla har full förståelse för. Klubben är fortfarande öppen, så vi har fått möjlighet att välja om vi vill vara kvar eller om vi vill lämna. Men ingen aktivitet hålls igång mer än om vi medlemmar drar ihop något på egen hand. Gemenskapen finns kvar på sätt och vis då vi alla har kontakt både i spelet (medlemmar och fd. medlemmar) och även via chattappen KIK. 
 
Jag vet inte alls hur jag kommer att göra nu. Att vara med i klubbar har aldrig varit det som huvudsakligen hållit mig kvar vid spelet. Men samtidigt så känner jag att jag vill ha gemenskapen och aktiviteten. Att lämna PF känns fel, då jag har i princip alla mina vänner på SSO där, men samtidigt så känns det som om jag hellre vill vara med i en klubb som är aktiv. Tankarna om att lämna och starta en egen klubb har definitivt kommit och gått. Jag har i flera år haft en vision om hur min egen klubb skulle se ut, men jag är inte riktigt säker på att jag kan nå dit just nu. Så frågan är om det är dags att lämna PF och starta min egen klubb, eller om jag helt enkelt inte riktigt är redo än? 
 
 
Kommentarer
♠ Tuva ♠
2016-01-29 @ 16:37:49
URL: http://skrivartuva.blogg.se

Åh, tråkigt att klubben la ner. Sånt är aldrig roligt.

Jag äger en egen liten klubb med endast tre medlemmar. Jag skapade den för lite mer än ett år sedan bara för att slippa klubbinbjudningar. Ett tag var det klubbar som drog mig till spelet, men numera är det snarare allt runtomkring :)

Svar: Nej, det är riktigt tråkigt :(
Jo, jag äger en klubb som jag haft i tre års tid ungefär, fast just nu är det en av mina andra karaktärer som äger namnet. Får se om det kanske blir dags att flytta över det till Frida snart :)
♠ Frida Silverfield ♠

♠ Tuva ♠
2016-01-30 @ 16:07:50
URL: http://skrivartuva.blogg.se

Snyggt kommentarsfältet blev förresten! Kanske borde ta tag i mitt (haha), men jag har ingen aning om hur det skulle se ut så jag pallar inte. Riktigt bra jobbat med ditt :D

Svar: Tack så mycket! :D Du har ändrat lite nu va? Den klassiska stilen du har är snyggt tycker jag!
♠ Frida Silverfield ♠

♠ Melissa Silverforce ♠
2016-02-02 @ 08:35:41

Jag hade ju inte gått med i PF med min "rätta" karaktär än så jag valde att söka mig till en aktiv klubb. Är med i WE nu och det känns som en helgrym klubb och än så länge trivs jag, men även om jag aldrig fick vara med i PF när ni var som mest aktiva så saknar jag er faktiskt väldigt mycket. Tycker att den underbara stämningen känns igenom datorskärmen så starkt, och jag har aldrig blivit så välkomnad in i en klubb som av er, så jag förstår att du tycker det är jobbigt att lämna. Tycker du ska fundera ordentligt och känns det okej att skapa klubb så go for it! :D kram till dig! Hoppas vi ses i sso snart! ^_^

Svar: Vad fint skrivet av dig! Kram! vi springer nog på varandra förr eller senare! *-* ^^
♠ Frida Silverfield ♠


Lämna din kommentar här

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback