Min Garderob - Del 1

Tycker inte ni att det är jätteskönt att ha en sorterad garderob? Det gör jag! Förr så brydde jag mig inte alls om hur det såg ut i min garderob, och hade i princip ingen ordning alls. Men sedan tog jag mig tiden att sortera upp bland alla plagg och utrustning, och nu, there is no going back... Haha. Jag brukar tycka om att läsa inlägg där man får se hur andra spelare har organiserat sina garderober, jag får jättemycket inspiration och då är det ännu roligare att flytta runt och sortera. Därför vill jag visa hur det ser ut i min garderob, hur jag har valt att ha mina grejer, och så hoppas jag att någon av er kanske kan få lite inspiration. Lets do this!
 
Sida 1 : Kortärmade överdelar (sorteras i T-shirts, pikéer, shortor och linnen)
 
 
Sida 2 : Överdelar (sorteras i tjocktröjor, kavajer, jackor, kappor, västar och klänningar)
 
 
Sida 3 : Byxor (sorteras i jeans, ridbyxor, korta byxor, chaps, kjolar, shorts och diverse)
 
 
Sida 4 : Huvudlag (sorteras i ridhjälmar, kepsar, dressyrhattar, vintermössor, cowboyhattar,
luvor, kransar och diverse)
 
 
Sida 5 : Skor (sorteras i äldre modellens stövlar, nyare modellens stövlar, l
åga sportskor, ridskor, boots, ballerina och diverse)
 
 
Sida 6 : Handskar och glasögon (sorteras i äldre tjockare modellens handskar, nya tunnare modellens handskar, fingerlösa handskar, tumvantar, diverse handskar och diverse glasögon/solglasögon)
 
 
Sida 7 : Masker och diverse föremål (sorteras i masker och föremål som vi fått genom
uppdrag och som har speciell betydelse)
 
 
Sida 8 : "Säljsida" (blandade föremål och dubbletter som kan säljas för Jorvik Shillings. Jag använder
den här sidan som en "bank" för att samla JS tills då jag skulle behöva lite extra cash.)
 
Även om jag spelat i flera år, så har jag aldrig varit den som samlat på mig mängder med kläder och har som ni ser inte problemet med att det inte finns plats. Däremot så är jag inte förvånad över att det är ett problem många andra har, då jag själv är både snål och ovillig till shopping! Jag springer ju gärna runt i mina basplagg och är för feg för att byta ;) Nu har ni iallafall fått se hur jag organiserar min garderob. Jag trivs väldigt bra med hur det ser ut i dagsläget, men om vi får utökat garderobsutrymme kommer jag att blanda om lite i hur det ser ut! 
 
Har du en städad eller organiserad garderob?
 
Kommentarer
♠ Esmeralda Silverforce ♠
2016-02-28 @ 19:41:04
URL: http://monokerus.se/

Hahah jag får typ ångest då jag ser ditt system, jag hade sån perfekt ordning på alla mina grejer men nu då min garderob är helt full är det nästan omöjligt att hålla ordningen... avundsjuk blir jag hahah

Svar: Hahah nej men. Jag har nog tur som inte gillar att spara på allt. Dock ser man ju väldigt ensidig ut som ständigt rider runt i samma färger.. På gott och ont! Hahah
♠ Frida Silverfield ♠

♠ Cecilia Gladefield ♠
2016-02-29 @ 07:56:11
URL: http://jorvikhantverkaren.blogg.se

Har rätt så fullt i garderoben på min huvudkaraktär, samlat på mig alldeles för mycket genom åren... Har tänkt att ta itu med det länge nu och rensa bort och sälja allt jag ändå inte använder men är så svårt att börja xD Hoppas på större garderob så att man kan spara hälften man har iaf ;P

Svar: Ja, det är supersvårt att sätta igång xD Och när man väl gör det blir det jobbigt att flytta allt fram och tillbaka för att få till någon typ av ordning. Tror det tog mig typ tre dagar allt som allt att fixa min garderob bara för att jag tröttnade hela tiden x)
♠ Frida Silverfield ♠

♠ Ada Wolfdaughter ♠
2016-03-04 @ 04:06:33
URL: http://adawolfdaughter.blogg.se/

Oj wow! Hahaha! Sådan ordning :D du kan få komma och fixa i min garderob ^^

Svar: Hahah njaa, jag tror att jag hoppar faktiskt x)
♠ Frida Silverfield ♠


Lämna din kommentar här

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback