Dag 5 - Mina tankar om huvudstoryn

Anledningen till att jag från första början hittade till SSO var för att jag spelat de första fyra Star Shine Legacy spelen och Star Stable årstidsryttarna. Jag älskade storyn när jag var liten och minns hur ofta jag satt och spelade igenom SSL serien. Jag var alltid spänd och tyckte att det var sååå spännande. När jag sedan förstod att huvudstoryn i SSO baserades på de tidigare spelen, och dessutom var som en fortsättning var det självklart för mig att börja spela. Sen att det dessutom är ett fantastiskt hästspel gör ju bara saken ännu bättre då jag alltid haft ett stort intresse för hästar. 
 
Huvudstoryn i spelet tycker jag håller en väldigt hög kvalité. De rullar på på samma sätt som de gjorde i de ursprungliga spelen och jag tycker att kopplingen mellan de båda historierna är hårfin till att vara precis samma. Jag älskar huvuduppdragen och särskilt på senare tid så har Star Stable teamet ryckt upp sig och gjort uppdragen om möjligt ÄNNU bättre. Att vi ser så lite av just huvuduppdragen är väl det enda negativa. Men även det har vi sett tecken på att det kan komma att ändras i framtiden. Även om vi kanske inte får besöka Pandoria och rädda Anne än på länge, så har vi fått hintar om att vi kommer att få lära känna våra fyra soulriders på ett mer personligt och familjärt plan inom relativt snar framtid. Jag ser verkligen framemot att se vad som bjuds på för äventyr i år och hoppas på att vi får många spännande uppdragsserier som både handlar om våra kära ödesryttare men också om resterande befolkning på Jorvik. 
 
 
 
 
Kommentarer

Lämna din kommentar här

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback