Dag 2 - Min starthäst

Min starthäst heter Emeraldbeauty men brukar kallas för Emerald eller Em. Han är en Palominoskäck och ett jorvikiskt varmblod. Jag har ägt Emerald i drygt fyra år och han är och förblir min mest värdefulla ägodel i spelet. Emerald och jag har upplevt alla jorviks äventyr tillsammans, jagat skurkar och hjälpt bybor. Han är en äldre herre som är trygg och orädd, men framförallt fantastiskt snäll. Emerald är väldigt vis och vet oftast precis vad det är som gäller redan innan jag berättat det för honom. Det bästa som finns enligt honom är att rida runt Jorvik och galoppera så snabbt han kan över alla vackra ängar. 
 
I början av min speltid, då jag började spela på riktigt på det här kontot, så var jag inte speciellt nöjd med min starthäst när jag såg alla vackra bruna hästar som sprang runt. Men såfort jag började spela mer aktivt så började jag också älska hans färg och särskilt hans vita man och svans. Idag tycker jag att han är en av de finaste starthästarna i spelet och skulle aldrig få för mig att byta bort honom! Emerald får vara med på alla nya äventyr som har med huvudstoryn att göra, och det känns som en självklarhet för mig, då han är min soulriderhäst.
 
 
 
 
 
Kommentarer

Lämna din kommentar här

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback