Dag 18 - En funktion jag hoppas på

I can't stress this enough - Dressyr dressyr dressyr! Då jag är en dressyrtant i verkliga livet så skulle jag tycka att det var jättekul om det kunde komma mer dressyr till spelet. Nu kan man visserligen hitta på egna program och rida ganska fritt, men det vore kul om det infördes något som var mer konkret dressyrinriktat. Jag förstår att det skulle vara svårt att göra en dressyrtävling då det skulle vara klurigt att lista ut hur man ska poängsätta. Den tanke jag har gällande det vore ifall man kunde bli bedömd i procent, precis som i verkligheten. Att man fick en procentuellt beräknad bedömning utifrån hur korrekt man hållit sig på det spår man ska rida, hur väl man ligger i rätt gångart och hur snabb man varit vid övergångar mellan gångarterna. Då skulle teamet kunna sätta upp ramar (som självklart inte syns) som man då ska försöka hålla sig i, och man får högre procent ju mer precis man håller sig inom de ramarna. Samma sak med övergångar mellan gångarter, ju snabbare man är i rätt gångart, desto högre procent får man. 
 
Jag läste även en idé som Sanna Winteryard (winteryard.weebly.com / @sannawinteryard) skrev om på sin instagram. Vi var med i Platinum Feathers samtidigt så det är inte första gången jag blir imponerad av en av hennes grymma idéer! Hon diskuterade gällande hur man skulle kunna införa olika rörelser till spelet. Man skulle kunna använda sig av samma system som med islandshästens tölt, Shift + 
 
Här är några exempel som Sanna la upp på sin Instagram:
• Shift + ← / →  : Skänkelvikning åt vänster/höger, skänkelvikningen fortsätter sålänge man håller in piltangenten och kan göras från skritt, trav och galopp.

• ← / → + ↑  : Galoppfattning till vänster/höger galopp specifikt, går att göra i trav.

• Shift + ↑  : Galoppombyte i språnget, går att göra i kort-, mellan- och ökad galopp.
 
• Shift + ↓  : Passage, går att göra i trav.
 
• Shift + ↓  : Piaff, går att göra i passage.
 
Personligen tycker jag att det skulle vara fantastiskt roligt om något sånt här kunde införas i spelet, särskilt nu då vi sett att systemet funkar med islandshästarna. Det skulle såklart innebära en del nya animeringar, men inget säger att alla hästar måste kunna dessa skolor. Tycker det är en bra början på något som kanske äntligen kan bli vår efterlängtade dressyr!
 
 
Kommentarer
♠ Tuva Skyfall ♠
2016-02-23 @ 16:13:44
URL: http://skrivartuva.blogg.se

Jag längtar också efter en dressyrfunktion! Ett alternativ till hur den skulle kunna fungera skulle vara som i "Häst & Ponny: ridskolan" (är inte säker på om det är rätt namn, men något sånt är det). Då rider man efter markeringar på marken och en ikon visar vilken gångart man ska rida i. Spelet är väldigt fult men Star Stable skulle såklart ha en uppdaterad version med ett kanske lite annourlunda upplägg.

Blev typ helt salig när jag läste om skolorna, ahh *-*

Svar: Åh! Det är ju en jättebra idé! Det fungerar ju lite på samma sätt i SSL när man rider dressyr, att det är pilar och "spår" på marken som visar var man ska rida och färgen på spåret berättar vilken gångart. Hoppas verkligen att det kommer dressyr! Vill inte vänta mer nu :D
♠ Frida Silverfield ♠

♠ Maria Graypoulos ♠
2016-02-25 @ 12:02:53
URL: http://nouw.com/mariagraypoulos

Åh Frida, har inte kikat in din blogg på ett tag, jösses vad du har uppdaterat! :-D
Jag längtar också efter dressyrfunktioner i spelet, då vore det verkligen fulländat!
Saknar förresten dina lektioner något otroligt! Kram kram!

Svar: Stor kram Maria! Jag saknar att hålla lektioner för er ♥
♠ Frida Silverfield ♠

♠ Cecilia Gladefield ♠
2016-02-25 @ 12:49:01
URL: http://jorvikhantverkaren.blogg.se

Längtar också till dressyr. Variation är alltid härligt ;P Bra ideer med skolorna,skulle vara jättekul med skänkelvikning och allt än att bara traggla runt på ridbanan xD

Svar: Men visst! Hoppas verkligen att det finns planer på det hos teamet, särskilt iom. att det gick så bra att införa tölten som ny gångart. Känns inte som om det borde vara så svårt att införa olika dressyrskolor då. Det är ju animeringen som tar tid isf :)
♠ Frida Silverfield ♠


Lämna din kommentar här

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback