Dag 16 - En funktion jag tycker om

Mina tre favorit funktioner är att man kan köpa hästar, att man kan inspektera andra spelare och hemstallet.
 
Att vi kan köpa hästar är såklart min favorit därför att det tillför mycket till spelet att kunna ha fler hästar än sin startis. Jag tycker att det är roligt att se spelet utvecklas och därmed också hästarnas utveckling. Jag hoppas dock fortfarande på att den här funktionen ska ge mig en flawless dressyrhäst! ;)
 
Funktionen att kunna inspektera spelare har inte funnits allt för länge, men är ändå väldigt behändig tycker jag. Ser jag någon som har en fin outfit på sig brukar jag oftast ta en bild för att kunna gå tillbaka bland mina bilder och få inspiration (även om jag väldigt sällan byter outfit.) Jag tycker också om att man snabbt kan kika in där och se vad ett specifikt plagg eller utrustning heter. Tycker det är lättare att söka upp föremålet då och dessutom är det smidigt att söka upp det på Star Stable Database (länk finns nere bland mina länkar i menyn) och om ni inte redan kikat in på den sidan så tycker jag att ni borde göra det då det är en otroligt behändig sida! 
 
Sist men inte minst så tycker jag väldigt mycket om hemstallet. Även om det finns oändligt med saker som skulle kunna förbättras, så är det ändå en väldigt uppskattad funktion. Förr, innan "köpa-häst-funktionen" började närma sig så hade man inget hemstall så som vi känner till det idag. Klickade man då på dörren som idag leder in till stallet så hamnade man direkt i garderoben istället. Visste ni att till en början så fanns det en flik i garderoben som hette "Hästar"?? Alltså var den första planen inte att vi skulle få ett helt hemstall, utan att vi bara skulle kunna välja häst i garderoben. Tack och lov för hemstallet säger jag då! Inte nog med att vi får plats med flera av våra fina hästar, så är det trots alla dess brister ett väldigt mysigt krypin! 
 
Vilken funktion är din favorit?
 
 
Kommentarer

Lämna din kommentar här

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback