Nytt och fräscht, men långtråkigt?

God morgon!
Alla mina hästar är för närvarande under träning. Kommer att ta mig drygt en månad att få dem alla på topp och igår var det Firren som fick släpa sig runt hela Jorvik i förhoppningen att han ska bygga upp lite kondition och smidighet... Lättare sagt än gjort att ta släpa sig över hinder med den tunga dressyrgubben. Man tycker dressyrhästar ska vara lätta på foten, men hoppa kan då verkligen inte denne herren... 
 
Nåväl, efter en slitsam träningsrunda var det Lillens tur att få lite uppmärksamhet. Sadeln har legat lite udda har jag tyckt så in i transporten och vidare mot Gallerian i förhoppning att hitta en bättre och kanske lite mer fancy utrustning. Men är man ung och har alldeles för mycket överflödig energi så är det inte jätteroligt att stå still medans matte ska pröva, klämma och känna på alla sadlar. Så för att snabba på processen kan man ju alltid ställa sig och blåstirra på ingenting, hoppa till för minsta ljud, Fisa! och skapa otåligt med hoven i golvet...
 
 
 Hallåå är vi inte klara snart?
 
Efter en hel del om och men så lyckades jag hitta både sadel och träns som jag tyckte satt bra, och som dessutom tillförde en del färg, till skillnad från min vanliga natursköna utrustning. Haha.Kan ju säga direkt att ingen var nöjdare än Lillen när vi packade ihop och åkte tillbaka hem till Moorland.
 
Kommentarer

Lämna din kommentar här

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback