Farcry lär sig hoppa?

Som jag nämnde imorse, Firregubben är ingen vidare hopptalang. Men vi jobbar på saken. Idag på träningen så fick han först gå ett pass på Paddockön där vi så snällt fick låna deras fina paddock. Det kommer att krävas väldigt mycket arbete om han någonsin ska bli hopphäst - tur nog är inte det vad han har planerat i framtiden. Han tog sig iallafall över bommarna med god marginal. Haha. Snacka om att han överhoppar, och med hans 'fin fina' teknik får jag alltid hålla hårt i både sadel och man för att sitta kvar hela vägen över hindret. 
 
När vi kände oss nöjda så skrittade vi hemåt mot Moorland igen. Firren hade gjort sitt jobb för dagen, men för mig var det bara att sadla av en häst och sadla på nästa, då jag och några ifrån klubben planerat att klättra berg i Dinodalen mot kvällen. Vi hade det himla mysigt, kommer att lägga upp lite bilder imorgon som vi tog. Dinodalen är verkligen fantastiskt vacker när dimman lättar en aning. Men mer om det imorgon!
 
 
 
Kommentarer

Lämna din kommentar här

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback