Dagens bestyr

Idag blev det en sen tur ut till stallet. Jag skulle hålla event för klubben ikväll runt 20.00 och tänkte inte göra så mycket mer än så. Men efter att ha skött om hästarna så tog jag och Lillen oss ut till Gyllenbladskogen och började gå igenom banan för kvällens träning. Tanken var ju att köra en del 2 på terränglektionen jag höll för klubben förra veckan. Vi finslipade lite på banan och Lillen fick ju då passa på att röra på sig lite. Han tyckte verkligen att det var jätteroligt att fara över stock och sten. Eventet blev dessutom väldigt uppskattat av alla som kom och det är alltid så kul att höra att de gillar de lektioner jag håller i. Härligare gäng finns nog inte! Tänkte slänga upp två ordentliga inlägg om träningarna, del 1 och del 2 imorgon, med bilder och mer beskrivet vad de fick göra! 
 
Efter eventet så tog jag ponnybus Sally på en snabb trimrunda, och hon är nu helt färdigtränad! Äntligen känns hon helt i kondition och kan kanske till och med börja springa lite tävlingar snart. Vem vet? Roligt är också att mina hästar generellt har börjat visa stora framsteg. Under min tävlingstid på Jorvik hade jag många hästar som med lätthet flög genom banor och plockade rosetter, men intresset sinade. Nu här om dagen tog en förvirrad Lillen hem en 7e plats i ett lopp ingen av oss har någon vana i och dagen därpå tog min älskade Vilda sin första rosett! En välförtjänt andra placering i Valedales Championat! Får dessutom en del brev från Jorviks Tävlingsarrangörer att mina hästar sprungit in dagens bästa tider lite då och då, vilket är jätteroligt! 
 
Men nu ska jag slänga mig på sängen med katten och se på film efter en superkul kväll! :)
 
 
 
 
Kommentarer

Lämna din kommentar här

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback