Hästskor, flytta eller köpa?

Hästskor är en ganska undangömd men ändå viktig detalj i en bra och snabb tävlingsoutfit. Hästskor bidrar med många bra egenskaper och ger även lite extra snabbhet vilket är lönsamt i de flesta lägen. Hästskorna som vi fick från Conrad under vår första tid i spelet har och kommer alltid att sitta på min häst Emerald. Har nog aldrig tagit av honom dem. Jag köper nya hästskor då och då, inte alls ofta. Kanske en gång per år om ens det. Ibland råkar jag skicka iväg ett par till hästön med någon häst och ibland så flyttar jag runt dem mellan hästarna jag levlar. Vilda, min tävlingshäst, har också alltid de bästa hästskorna på sig, och kommer alltid att ha då hon antagligen aldrig kommer att åka till hästön. Jag att ha hästskor på alla hästar jag har hemma i stallet. Hästskor är dyra historier i spelet. För att få ett bra par hästskor får man betala antingen 50 eller 90 star coins, beroende på vilket par man köper. 
 
Hur gör du?
Flyttar du runt ett eller två par hästskor mellan de hästar du rider, precis som när man byter utrustning?Eller köper du ett par till vardera häst (i stallet)? Berätta gärna, jag är nyfiken!
 
 
Kommentarer
♠ Cecilia Gladefield ♠
2016-04-08 @ 17:37:41
URL: http://jorvikhantverkaren.blogg.se

Jag köper enskilda skor till alla mina hästar ;P Är bra på att spara star coins så det gör inte så mycket för mig att de är lite dyra ;P
Goldie som är min starthäst har också Conrad skorna. Tror att jag aldrig heller har bytt dem på honom ^^

♠ Sanna Winteryard ♠
2016-04-08 @ 21:35:07
URL: http://winteryard.weeby.com

Jag har hästskorna från Conrad som jag flyttar runt mellan alla hästar, då jag byter häst plockar jag alltid av all utrustning, så då följer bara skorna med resten utan konstigheter :)
Tänker att Sanna är en hobbyhovslagare vid sidan om att vara ödesryttare ;)

Svar: Haha smart! Jag skulle nog aldrig komma ihåg att flytta med hästskorna från hästar då jag byter x) Får väl också börja extraknäcka som hovslagare så blir det enklare ;)
♠ Frida Silverfield ♠

♠ Esmeralda Silverforce ♠
2016-04-14 @ 20:54:55
URL: http://monokerus.se/

Exakt alla mina hästar har ett helt eget par av de bästa hästskorna i spelet! Orkar inte flytta runt skorna och tycker det är värt en extra utgift för att få lite extra speed på min häst ^^

Svar: Precis min tanke ^^
♠ Frida Silverfield ♠

♠ Elvira Dragontree ♠
2016-04-21 @ 02:36:03
URL: http://evilus.blogg.se

Har aldrig plockat av Conrads hästskor från min starthäst, och kommer förmodligen aldrig heller att göra som så. Alla mina hästar har sina egna hästskor, jag kör på verklighetstänkande också - hur lustigt hade det inte sett ut om man skulle behöva förvandlas till hovslagare så fort man skulle rida någon annan pålle? ;D Alla mina hästar har sina egna par av de bästa hästskorna som finns på Jorvik, kostar en slant, men det är värt allt, verkligen!

♠ Cynthia Winterborn ♠
2016-06-13 @ 21:38:42
URL: http://winterborn.blogg.se/

Jag är fattig som en kyrkomus och har tyvärr ingen tid för att kunna ta hand om detta eller spela flera timmar per dag för att tjäna pengar resp. är mina SC väldigt värdefulla för mig och spara ihop dem för en ny häst med ny utrustning. Så måste de par hästskor räcka och tyvärr flytta runt, som jag har <.< Jag tror, jag har redan tappat bort ett par XD Ha det så bra! /Cyndi


Lämna din kommentar här

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback