Lyckad provridning!

Jag har gått i hästköpartankar ganska länge. Jag har velat ha ett litet projekt att jobba med och har därför sökt efter en häst att utbilda och som dessutom kan utbilda mig. Till hjälp har jag haft Steve som då ringde mig i förrgår och sa att han hittat ett fint Morgansto som skulle kunna matcha det jag söker. Så jag ringde upp Felicity i firgrove som då stod som ägare och bestämde tid för provridning. Igår så lånade vi Steves paddock. Stoet heter Royal Secret och är 7 år gammal. Jag fick höra att hon gått fälttävlan och att hon haft fina resultat, vilket jag inte blev förvånad över då jag såg henne. Hon är otroligt vacker att titta på, och när jag satt upp så kände jag att hon var lika fin att rida. Lite vinglig ibland men defintivt välriden och stabil. 
 
Jag tror inte ens jag hunnit sitta av innan jag sa att jag ville köpa henne, haha, och så blev det också! Idag hämtade jag hem henne och har stora planer för framtiden. Jag tror att vi kommer att ha väldigt roligt ihop jag och den här lille damen. Så nu välkomnar vi Nirvana hem till oss och Silverfieldfamiljen. 
 
 
 
Kommentarer

Lämna din kommentar här

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback