Ett nytt, fräscht och modernt Fort Pinta

I förra veckans uppdatering fick vårt gamla goda Fort Pinta ett helt nytt utseende. Fortet har tidigare varit väldigt kalt och tråkigt och inte ett ställe där jag gärna spenderat tid utöver att göra sysslor och uppdrag. Det är dessutom ett fort, och innan uppdateringen hade fortet varken ordentliga murar eller en port att försvara sig med mot yttre faror. Nu däremot är fortet fint inramat av en högrest mur, kanonerna har fått en egen platå för att skydda mot faror som lurar till havs och hela borgen har fått sig ett enormt lyft. Något jag tycker är väldigt roligt är att James har fått helt nya animationer som visar hans giriga personliget.
 
Stallplanen har blivit större, och det känns inte längre så trångt när man vistas där. Transporten har de även flyttat på så att den står med lättillgänglig än vad den gjorde förr när den var omringad av både träd och staket. Runt om fortet finns det nu nya små planteringar med vackra helt nya blommor som inte finns att hitta någon annanstans på Jorvik ännu och det märks att teamet lagt en del tid på att ge detaljer till växtligheten. Särskilt träden tycker jag är väldigt fina nu! 
 
En annan sak som är ny är att fortet har fått sig en ny trappa som leder ner till stranden. Rolig detalj som tyvärr är väldigt lätt att fastna i, men som jag ändå inte tror att jag kommer att använda så mycket. Vet också att många var oroliga att fortet skulle få samma 'plastiga' layout som slottet i Silverglade fick när de gjorde om det, men även om det är precis samma design så är det ingenting jag stör mig på. Att slottet fortfarande ser lite felplacerat ut pga grafiken är nog för att det är en stor grej i ett större landskap, fort pinta är mer stängt och eget och därför blir inte kontrasterna lika stora. 
 
Jag tycker verkligen att fort pinta har blivit jättemysigt. Riktigt snyggt och mycket trevligare!
 
 
 
 
 
 
Kommentarer

Lämna din kommentar här

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback