Möt Charm!

Halli halloj! Vad nog ingen har missat är att det med onsdagens uppdatering kom islandshästar! I min egen mening tycker jag definitivt att det är teamets hittills mest välgjorda häst som finns i spelet. Det jag gillar extra mycket är att det äntligen kom en ras som inte är sådär tecknat blank och flat i färgen så som Quarter (mfl.) Shiren och Morganen har varit. Islandshästen har förutom sin unika gångart även en väldigt detaljrik hårrem vilket gör att de ser så mycket mer verkliga ut. Otroligt söta är de också, och jag kunde såklart inte motstå att köpa en (så ivrig har jag inte varit sedan Quartern kom... haha.) Islandshästen kom i tre färger, precis som alla andra raser gör till en början, och dessa var Fux, Mörkbrun och Musblack. Alla tre är otroligt fina men fuxen föll mig mest i smaken. Förhoppningsvis om man ska tro SSO's vanliga mönster så får vi ytterligare tre färger om tre veckor. Jag hoppas då stenhårt på en vitbrun skäck! Förutom Emerald har jag inga skäckar i mitt stall även om det är en av mina absoluta favorit färger. Islandshästen är dessutom köldtålig och kan därmed utan problem följa med in i den iskalla dinodalen utan att frysa. 
 
Med onsdagsuppdateringen medföljde även en hel del buggar. En av dem är att islandshästen räknas som ponny när den egentligen ska räknas som häst. Därav kan islandshästen ställa upp i både ponnyloppet och ponnychampionatet fram tills nästa onsdag. Så ni som levlar, passa på att få lite extra xp.
 
Vi fick också helt nya namnalternativ i veckans uppdatering, vilket är uppskattat av många då det varit svårt att komma på fina och kreativa namn under en längre tid. Valmöjligheten har varit ganska liten när man haft en del hästar i stallet redan, (namnen tar ju slut!) Men nu finns det väldigt fina och speciella namnförslag så det är bara att välja och vraka bland alla nya vi fått!
 
Min egen islänning döpte jag till Charmeffect, tilltalsnamn Charm. Jag är fortfarande tokförälskad i honom och är väldigt nöjd med mitt köp. 
 
 
Kommentarer
♠ Maria Graypoulos ♠
2015-12-16 @ 10:33:52
URL: http://nouw.com/mariagraypoulos

Åh, jag håller med om att islandshästen verkligen är välgjord. Vi får ha en liten tölt-ritt sen i klubben, hihi! :-)

Svar: Åh! Ja det måste vi se till att ordna. De är så himla mysiga :)
♠ Frida Silverfield ♠


Lämna din kommentar här

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback